باسمه تعالي
نقدي بر مقالهي «عزاداريهاي مرسوم بدعت يا سنت، نوشتهي دکتر علي اصغر غروي»
بخش اول : عزاداری و روحیات ایرانیان
آسيب شناسي مجالس عزاداري، کاري نيک و ستوده است. هر کس با خلوص نيت و در جهت رضاي الهي به طور علمي در اين عرصه تلاشي انجام دهد، مأجور بوده و عملش مورد رضاي حق تعالي است. البته واضح است که مباني ديني در آن ملاک تعقل و عمل باشد و بدون داشتن پيش فرضهاي ذهني خود ساخته صورت گيرد. اما عده اي از اساس با اين نوع از آموزههاي اعتقادي و شعائر ديني موافق نيستند و لذا ايدهي خود را نه به صورت علمي بلکه بيشتر در قالب خيرخواهي و اصلاح گري، به گونه اي طرح ميکنند که موجب آشفتگي ذهني جامعه ميشود.
در مقالهي از آقاي دکتر غروي با عنوان «عزاداريهاي مرسوم بدعت يا سنت» مطالبي به چشم ميخورد که به گونهاي بيانگر طرز تفکر خاص نويسنده است و سعي دارد به صورت کجدار و مريز اين عمل را مخالف و حتي متضاد با قرآن و دين اسلام نشان دهد. دربخش نخست مقاله ميخوانيم:
بقیه در ادامه مطلب...
حکمت قرآنی...
ما را در سایت حکمت قرآنی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 308 تاريخ: دوشنبه 19 مهر 1395 ساعت: 16:58