نقدی بر دیدگاه آقای علی اصغر غروی در مورد عدم بیعت حضرت علی علیهالسلام با ابی بکر(بخش دوم)

خرید بک لینک

بسم الله الرحمن الرحیم

نقدی بر دیدگاه آقای علی اصغر غروی در مورد عدم بیعت حضرت علی علیهالسلام با ابی بکر

بخش دوم: حکومت بی ارزش یا با ارزش

در سایت ارباب حکمت در پرسشی به صورت «اگر حضرت علي شورا را برای تعيين خلیفه قبول داشتند و اصولاً حکومت را از آن مردم میدانستند و خودشان را منصوب شده از طرف خداوند برای خلافت نمیدانستند پس چرا به نتیجۀ شورا اعتراض کردند و بار اول با ابوبکر بیعت نکردند؟» نویسنده پاسخی عنوان کرده است که متاسفانه خود تداعیگر برخی شبهات است. به چند شبهه در بخش اول پرداخته شد و حال شبهه دیگری در کلام نویسنده پاسخ مشاهده شد به این صورت که «نویسنده، نفس حکومت را برای مولی علیهالسلام به تعبیر خود حضرت از عطسه بُز هم کم ارزشتر دانستهاند.»

در نقد این نظریه نکاتی به شرح زیر عرضه میشود:

1- اگر منظور امام علیهالسلام از عبارت مذکور که مورد استناد نویسنده واقع شده اینست که حکومت و خلافت پس از رسول خدا ص بسیار بی ارزش است باید از ایشان سوال شود که چرا برای این امر پست و بی ارزش به بیان شما حضرت فاطمه س تا آخر عمر خویش بر خلفا معترض بودند؟ بنابر تحلیل شما کافی بود صدیقه طاهره اعتراض خود را نسبت به نحوه شورای سقیفه اعلام نمایند وسپس با کرامت از آن گذر کنند و مصالح عمومی حکومت اسلامی را در نظر بگیرند. اما نه تنها اینگونه عمل نکردهاند بلکه امیرمومنان نیز تا زمان وفات دختر رسول خدا با ایشان همراهی نمودهاند.

بقیه در ادامه مطلب...

حکمت قرآنی...

ما را در سایت حکمت قرآنی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 273 تاريخ: دوشنبه 19 مهر 1395 ساعت: 16:58

صفحه بندی